پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

با ما تماس بگیرید
پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و آموزش آن

پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

جدید ترین و مهم ترین مبحث مرتبط با مالیات که اکنون در سطح کشور با آن روبرو هستیم مبحث پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان می باشد.
بنابر این حسابداران و کارفرمایان حتما باید خود را در این به روز کنند زیرا موضوع پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان اهمیت بالایی دارد.
نظام مالیاتی کشور با توجه به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان،موفق به ایجاد تحولات بسیاری شده است. شیوه اجرای تکالیف مالیاتی تغیرات بسیاری داشته است و همه چیز بر اساس اطلاعات رقم می‌خورد. کشور توانسته است که از نظام سنتی و قدیمی مالیاتی به سوی سیستم مکانیزه کوچ کرده‌که البته قانون گذار نیز این تحول را در قانونی نوین و جدید، همراه با شیوه ها و ادبیات مخصوص، رسمیت بخشیده است.
به همین دلیل سازمان امور مالیاتی کشور، فایلی را تحت عنوان راهنمای آموزش پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را برای مودیان مالیاتی منتشر کرده است.

قوانین پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

تمام حسابداران و مدیران کارفرمایان و فعالان در حوزه مالی و مالیاتی و حسابداری باید برای اینکه بتوانند خود را با شرایط جدید به روز نمایند و بتوانند با تغییراتی که سازمان مالیاتی کل کشور در آینده در نظام مالیاتی ایجاد می کند به بهترین شیوه عمل کنند بهتر است که قوانین و مقررات پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را بررسی نمایند و حتی اگر فعلا این قانون به آن ها مرتبط نمی شود اما با توجه به گستردگی موضوع به نوعی به اکثر کسب و کار ها مرتبط می شود.
هنگامی که شما به این قانون فکر می کنید ممکن است سوالاتی مانند: قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان چیست؟ این قانون شامل چه کسانی می‌شود؟ چگونه باید در سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی ثبت نام کرد؟ نحوه استفاده از سامانه چگونه است؟ داشته باشید. 

شما می توانید سوالات و ابهامات خود در ارتباط با پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را با کارشناسان ما در تضمین حساب در میان بگذارید تا به پرسش ها و ابهامات شما به بهترین شکل ممکن پاسخ بدهیم.
سازمان امور مالیاتی برای ساماندهی واحدهای صنفی و تجاری، قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را تعریف کرده است که دستورالعمل این سازمان برای نحوه ثبت نام و پرداخت مالیات است.
اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان تغییرات زیادی را ایجاد کرده است. البته که اجرای این قانون و نحوه اجرای آن فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشته است. اما سرانجام پس پشت سر گذاشتن تمام موارد به اجرا درآمده است. نحوه اجرای تکالیف مالیاتی متحول شد و تمام فرآیند ها بر اساس اطلاعات رقم خورد.
در زمان حاضر ما در حال گذار از سیستم مالیاتی سنتی و قدیمی که پر از خطالا های عمدی و غیر عمدی بود به سوی یک سیستم بهینه و پیشرفته با امکانات نظارتی بیشتر هستیم که کار دو طرف را نیز تا حد زیادی ساده می نماید.
با پیاده سازی و اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان با توجه به آن که زمان زیادی از مهلت پانزده ماهه لازم الاجرا شدن آن گذشته است. فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی را دچار تغییرات قابل توجهی کرده است، همچنین وظایف حسابداران، مدیران مالی و سایر افراد فعال در این حوزه را دستخوش تغییرات فراوانی کرده است. 
در ادامه با شرکت حسابداری و خدمات مالیاتی تضمین حساب همراه باشید تا در مورد سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی اطلاعات بیشتری کسب کنید و از ویژگی ها و امتیازات آن آگاهی مناسبی به دست آورید.

تاریخچه و اهداف پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

قبل از اینکه به بررسی و شرح این قانون بپردازیم بهتر است که در ابتدا برای درک بیشتر و بهتر از قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان پیشینه و اهدافی که سازمان امور مالیاتی کل کشور از اجرای این قانون دنبال می کند را مورد بررسی قرار دهیم. تا بتوانیم در ادامه مطالب مربوط به قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را به راحتی متوجه شویم.
همانطور که میدانید و مشخص است قانون سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی بسیار با اهمیت است و با توجه به سیاست سازمان امور مالیاتی و تصمیم به برداشتن گام هایی موثر در جهت شفافیت اطلاعات مالی و اقتصادی که از اولویت های این سازمان است، و با توجه به اینکه قرار است نظام مالیاتی به سمت هوشمند سازی پیش برود.
بنا بر این به تبع عملکرد و وظایف حسابداران و مودیان مالیاتی دستخوش تغییر می شود و فرآیند و نکات اظهار درآمد توسط مودی، نحوه محاسبه درآمد و مالیات بر درآمد پرداختنی و رسیدگی مالیاتی و سایر موارد اینچنینی شکل جدیدی را به خود می گیرد.
پس از اجرای کامل این قانون تمامی مشمولان پرداخت مالیات که از درگاه‌ های الکترونیکی و پایانه‌های فروشگاهی استفاده می‌کنند، موظف هستند که در سامانه مودیان ثبت نام به عمل آورند. اما اینکه هدف از سامانه پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی چیست، موضوع دیگری است. با توجه به اهمیت مبحث مالیات برای دولت با گذشت زمان نحوه دریافت آن در حال تغییر و توسعه می باشد. روش های دریافت اظهارنامه ‌های مالیاتی و صدور صورتحساب ‌های مربوط به آن، در حال الکترونیکی شدن است. بنابراین شیوه کار و آموزش ثبت نام در سامانه مودیان را به دلیل اهمیت بالای آن باید فرابگیرید. در صورتی که شما در این زمینه سهل انگاری نمایید ممکن مشمول جرائم سنگین مالیاتی شوید.
اظهارنامه های دستی برای واحد های صنفی دارای درگاه الکترونیکی در حال منسوخ شدن است و به مرور برای فعالان اقتصادی تنها در سامانه مودیان صورت حساب الکترونیک صادر می شود.

 

 

FAQ
icon
با ما تماس بگیرید
02144873715
09195090924

برای مشاوره فوری و مشاوره فوری تماس بگیرید

02144873715