دلایلی عنوان کردن حسابداری به عنوان زبان تجارت



دلایلی برای اینکه چرا حسابداری زبان کسب و کار است

در این مقاله دلایلی را برای اینکه چرا حسابداری زبان کسب و کار و تجارت است را عنوان کرده ایم

 

وارن بافت یکی از بزرگترین سرمایه گذاران دنیا در اغلب موارد حسابداری را به عنوان زبان کسب و کار معرفی کرده است. درست مانند هر نوع زبان دیگری، حسابداری نقش اساسی در برقراری ارتباط اطلاعات مالی دارد.
حسابداری به عنوان زبان کسب وکار شناخته می شود زیرا به عنوان شیوه ارتباطی عمل می کند که برای انتقال اطلاعات در دنیای کسب وکار استفاده می شود.
کسب و کارها با سرمایه گذاران و طلبکاران خود سر و کار دارند که منافع آن ها براساس موفقیت مداوم سرمایه گذاری است و اگر هر نوع کسب و کاری نتواند به تعهدات خود عمل کند، چاره ای جز تعطیلی و آسیب به کسب و کار شما نخواهد داشت.

هنگامی که یک کسب و کار را راه اندازی می کنید، به طور ناگهانی انواع مسئولیت های جدید را بر عهده می گیرید. یکی از مهم ترین مسولیت هایی که باید بر عهده بگیرید و همچنین آن را مدیریت کنید حسابداری می باشد.
 قبل اینکه به دلایلی برای اینکه چرا حسابداری زبان بین المللی تجارت است بپردازیم ابتدا یک توضیح کلی راجع به حسابداری به شما عزیزان ارائه می دهیم.
اما حسابداری دقیقا چیست؟ چه ارزشی به کسب و کار شما می دهد؟ و چقدر زمان نیاز دارد؟

 

 

یک تعریف ساده از حسابداری

 

حسابداری نحوه ثبت، سازماندهی و درک اطلاعات مالی کسب و کار شما است.

می توانید حسابداری را به عنوان یک ماشین بزرگ در نظر بگیرید که اطلاعات مالی خام را در آن قرار می دهید. سوابق تمام معاملات تجاری، مالیات ها، پیش بینی ها، و غیره که سپس داستانی در مورد وضعیت مالی کسب و کارتان به شما می گوید.

حسابداری روشی است که شما تصویر واضحی از وضعیت مالی خود به دست می آورید. این به شما می گوید که آیا سود می کنید یا نه، جریان نقدی شما چقدر است، ارزش فعلی دارایی ها و بدهی های شرکت شما چقدر است، و کدام بخش از کسب و کار شما واقعاً درآمدزایی می کند.
حسابداری بخشی از فرآیند برای مرتب نگه داشتن سوابق مالی است. با این حال در بعضی موارد نیز بیشتر به ثبت معاملات و عملیات مالی روزمره می پردازد، در گاهی اوقات نیز از این داده های مالی از طریق تجزیه و تحلیل، استراتژی و برنامه ریزی مالیاتی به خوبی استفاده می کند.

 

 

چرخه حسابداری

 

حسابداری با ثبت معاملات آغاز می شود. معاملات تجاری هر فعالیت یا رویدادی که شامل جریان نقدینگی کسب و کار شما می شود  باید در دفتر کل شرکت شما قرار گیرد. ثبت معاملات تجاری از این طریق بخشی از حسابداری است.

حسابداری اولین قدم چیزی است که حسابداران آن را «چرخه حسابداری» می نامند: فرآیندی که برای دریافت داده های تراکنش و ارائه گزارش های مالی دقیق و منسجم طراحی شده است.

 

 

چرخه حسابداری دارای شش مرحله اصلی است:

 

تجزیه و تحلیل و ثبت معاملات. هرگونه فاکتور، صورت‌حساب بانکی یا اعتباری، و رسید از تراکنش‌های تجاری را جمع‌آوری کنید.
نوشته های اسناد را به دفتر کل منتقل کنید. زمان آن فرا رسیده است که آن اسناد را بردارید و شروع به ثبت دفتر برای معاملات خود کنید. ورودی های اسناد شامل سه جزء از یک تراکنش است: چه زمانی اتفاق افتاده است، برای چه بوده و چقدر بوده است. برخی از مشاغل از حسابداری یک طرفه استفاده می کنند که در آن فقط هزینه یا درآمد وارد می شود. اما رایج‌ تر حسابداری دو طرفه است که هر تراکنش را در دو حساب ثبت می‌کند: پول از کجا می‌آید و کجا می‌رود.

یک تراز آزمایشی تنظیم نشده آماده کنید. در پایان دوره گزارش، تمام حساب‌های کسب ‌و کارتان را فهرست کنید و مانده ‌های آن ‌ها را مشخص کنید.
هنگامی که نیاز دارید ورودی هایی را که قبلا ایجاد کرده اید به روز کنید، ورودی های تنظیمی را آماده می کنید. به عنوان مثال، اگر مشتری در پرداخت فاکتور تاخیر داشته باشد و شما برای کمک به پرداخت آن، پنج درصد تخفیف ارائه دهید، بر خلاف تغییر ورودی که قبلاً انجام داده اید، تخفیف را به عنوان یک ورودی تعدیل شده وارد می کنید.

یک تراز آزمایشی تنظیم شده آماده کنید. پس از وارد کردن ورودی ‌های تنظیم، یک موجودی آزمایشی تنظیم شده برای شما باقی می‌ماند. این اطلاعات اکنون آماده تبدیل به صورت های مالی است.
صورت های مالی را تهیه کنید. در نهایت، تمام اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید به صورت های مالی شما تبدیل می شود. این مرحله نهایی شامل خلاصه کردن تمام اطلاعات مالی شما در گزارش های مختصر برای بررسی آسان است.

نرم افزار حسابداری اطلاعات حسابداری شما را می گیرد و اکثر این قوانین و فرآیندها را به صورت خودکار به انجام می رساند. با توضیحات شما به نوعی به صورت هر چند جزیی با یک سری فرآیند های حسابداری آشنا شده اید و این موارد و سایر موارد اینچنینی در حسابداری در تمام کسب و کار های دنیا به یک صورت به انجام می رسد به همین دلیل می باشد که حسابداری را زبان بین المللی تجارت می نامند.


اطلاعات حسابداری امکان پیگیری امور مالی و جلوگیری از آسیب رسیدن به آن کسب و کار را فراهم می کند.
اجازه دهید در مورد دلایلی که چرا حسابداری زبان کسب وکار است بحث کنیم.

 

 

- حسابداری یک وسیله ارتباطی استاندارد در سراسر جهان است

 

حسابداری به طور کلی به عنوان زبانی در نظر گرفته می شود که در سراسر جهان درک می شود، درست مانند موسیقی و هنر، این یک بخش ذاتی از زندگی روزمره است. اعداد صرف نظر از اینکه شما در کجای جهان قرار دارید، به همان شیوه عمل می کنند.

یادگیری حسابداری کاری است که قابل مقایسه با آشنایی با یک زبان جدید است. با این حال، ماهیت پویای کسب وکار می تواند باعث شود که این زبان پیچیده به نظر برسد.

حسابداری یک رویکرد عملی را با استاندارد بودن اتخاذ می کند و آن را به شکلی از ارتباط تبدیل می کند که مفاهیم و اصول را با گذشت زمان از طریق قوانین و مقررات حسابداری توسعه می دهد.

به عنوان مثال، برای درک ترازنامه ها نیاز به خدمات یک مترجم حرفه ای ندارید، که در چگونگی انجام معاملات تجاری جهانی و ادغام ها مشهود است.

در حالی که یک سرمایه گذار ممکن است جزئیات پیچیده یک صنعت خاص را به خوبی متوجه نشود، تنها چیزی که برای آن ها لازم است تا تعیین کنند که آیا یک کسب وکار می تواند یک سرمایه گذاری ارزشمند باشد یا خیر، بررسی صورت های مالی است.

 

 

- حسابداری در طول تاریخ تکامل یافته است

 

حسابداری از زمان های بسیار دور و از زمان ظهور معاملات پولی وجود داشته است و تکامل یافته است، شبیه به تغییراتی که زبان های مختلف در پاسخ به نیازهای مالی و اجتماعی هر جامعه ای انجام داده اند.
لوح های باستانی که در حدود ۶۰۰ سال پیش از میلاد در بابل کشف شده اند، نشان می دهد که نیاز به حسابداری و ارتباطات مناسب برای مدت طولانی وجود داشته است.

 

 

- با زبان حسابداری می توانید یک داستان تعریف کنید

 

گزارش های مالی حسابداری مانند داستان هایی هستند که چگونگی عملکرد مالی یک شرکت را توصیف می کنند، زمانی که تصمیم گیرندگان کلیدی و مدیران در مورد سلامت سازمان خود بحث می کنند، آن ها معمولا در اشاره به صورت های مالی خود صحبت می کنند.

بدهی ها، هزینه ها و درآمدها از جمله جنبه های اسناد مالی هستند که همه باید قادر به درک آن ها برای تسهیل ارتباطات شفاف در کسب وکار باشند.

 

 

- وجود اصطلاحات تجاری مرتبط

 

همه زبان ها اصطلاحات خاصی دارند و حسابداری نیز از این قاعده مستثنا نیست. افرادی که موقعیت های مالی ضروری در یک محیط کسب وکار دارند، باید یاد بگیرند که چگونه با استفاده از حسابداری به عنوان یک زبان ارتباط برقرار کنند. آن ها باید ویژگی های اصطلاحات منحصر به فرد و معانی آن ها را یاد بگیرند تا مطمئن شوند که به طور موثر و درست از آن ها به طور منظم استفاده می کنند.

اصطلاحات حسابداری مانند دفترکل و ترازنامه در دنیای کسب وکار به وفور استفاده می شوند اما برخی افراد به دلیل آشنا نبودن با این زبان، معنای این اصطلاحات را نمی دانند.

اگر شغل شما شامل تصمیم گیری در مورد مسائل مالی یک سازمان است، باید بدانید که اسناد مالی مختلف و همچنین اجزای این اسناد چگونه به نظر می رسند، چگونه آن ها را بخوانید و بیان کنید.

 

 

- استفاده در میان سایر مشاغل کسب وکار ها

 

در کنار زبان حسابداری، امور مالی یکی دیگر از ابزارهای مهم ارتباطی است. این زبان با در نظر گرفتن اطلاعات و داده هایی که در اسناد حسابداری ارائه می شود کار می کند و آن را ترجمه می کند تا اساس تصمیم گیری های تجاری خاص را تشکیل دهد.

داشتن شغل در امور مالی نه تنها مستلزم این است که بتوانید زبان حسابداری را ترجمه کنید، بلکه شامل پرسیدن سوالات مناسب است که جنبه هایی مانند معنی و مفهوم اعداد خاص را پوشش می دهد.

به عنوان مثال، سربار یک هزینه عمده برای بسیاری از سازمان ها است اما این هزینه ای است که ممکن است در محصولات مختلف پخش شود یا به عنوان یک هزینه بزرگ اختصاص داده شود.

علاوه بر زبان های حسابداری و مالی، اقتصاد راه دیگری برای برقراری ارتباط در یک محیط کسب وکار فراهم می کند. درک واضح مفاهیم عرضه و تقاضا برای قیمت گذاری محصولات مختلف و پیش بینی تقاضا برای آن ها ضروری است.

ترکیب زبان های حسابداری، مالی و اقتصادی می تواند ارزیابی درک حسابدار از هزینه ها، جریان های نقدی، قیمت ها و حجم ها را به منظور انتخاب آگاهانه برای مدیر ممکن سازد. تصمیمات در کسب وکار معمولا تحت شرایط نا مطمئن گرفته می شوند. درک زبان های مختلفی که در کسب وکار استفاده می شوند برای اتخاذ بهترین تصمیمات ممکن حیاتی است.

 

 

- زبان حسابداری می تواند شرایط مالی هر کسب وکاری را توصیف کند

 

حسابداری به عنوان یک زبان، مسئولیت به کارگیری دانش درون برنامه ای اصول خود را در یک زمینه کسب وکار عملی دارد تا اطمینان حاصل کند که موقعیت مالی و درآمد شرکت ها به وضوح بیان شده است. همه چیز در مورد تفسیر و ارزیابی سوابق دفترداری است. گذشته از حفظ این سوابق، شامل آماده سازی اطلاعات اقتصادی و مالی است که شامل اندازه گیری معاملات و سایر فعالیت هایی است که یک کسب وکار را تحت تاثیر قرار می دهد.

بهره برداری سودآور از یک کسب وکار به این معنی است که بازدهی و سودآوری یک کسب وکار باید به طور منظم اندازه گیری شود.

حسابداری زبانی است که تمام این اطلاعات مهم را در اختیار مدیریت قرار می دهد تا یک کسب وکار را به سمت یک مسیر درست و سودآور هدایت کند.

نظرات

نظر خود را برای ما ارسال کنید

برای مشاوره خدمات مالی و مالیاتی تماس بگیرید

02144873715