۱۰ دلیل که چرا حسابداری مهم است



دلایل مهم بودن حسابداری

در این قسمت با اهمیت و دلایل بسیار مهم استفاده از حسابداری آشنا خواهید شد

۱۰ دلیل که چرا حسابداری مهم است

حسابداری شامل تهیه و تجزیه و تحلیل گزارش های مالی، مالیات ها و سایر گزارش ها است. این کار شبیه دفترداری است. شما می توانید دفترداران را در کسب و کاره ای کوچک تر پیدا کنید در حالی که سازمان های بزرگ تر معمولا از حسابداران استفاده می کنند. حسابداران اعتبار و تجربه خاصی دارند که دفترداران اغلب فاقد آن هستند. حسابداران معمولا با سیستم های پیچیده تری سر و کار دارند، اما هم دفترداران و هم حسابداران نقش اساسی در یک سازمان دارند.

۱- هر صنعتی به یک سیستم حسابداری نیاز دارد

تا زمانی که پول وجود داشته باشد، حسابداری نیز وجود دارد. مورخان شواهدی از سیستم های حسابداری به قدمت مصر باستان و بابل دارند. امپراتوری روم سوابق مالی دقیقی را نگهداری می کرد. حسابداری مدرن از اوایل قرن نوزدهم به عنوان یک حرفه وجود داشته است. اکنون شما می توانید در هر صنعت و هر نوع سازمان، سود و بدون سود حسابداران و حسابداران را پیدا کنید. همه کسب و کارها نیاز به مدیریت پول، سوابق مالی و مالیات دارند.

۲- حسابداری یک کسب وکار را سازمان یافته نگه می دارد

گروه های زیادی به سوابق مالی سازمان علاقه مند هستند، از جمله سرمایه گذاران، وام دهندگان، و کارمندان. انواع خاصی از سازمان ها (مانند سازمان های غیرانتفاعی)از شفافیت هر چه بیشتر در مورد امور مالی خود سود می برند. اگر سوابق شما آشفته باشد، می تواند تاثیر منفی بر شهرت و سلامت کسب وکار شما داشته باشد. یک سیستم حسابداری این سوابق اغلب پیچیده را سازمان دهی می کند، بنابراین دسترسی به آن ها آسان تر است و به گروه های علاقه مند داده می شود.

۳- حسابداری به ارزیابی عملکرد یک کسب وکار کمک می کند

سوابق مالی یک سازمان بازتابی از سلامت آن است. اگر می خواهید بدانید که کسب وکار شما چگونه کار می کند، سوابق مالی به شما اطلاعاتی در مورد هزینه ها، سود ناخالص، بدهی و غیره می دهد. یک سیستم حسابداری خوب نگاه کردن به گذشته و مقایسه کردن را آسان تر می کند. شما می توانید ببینید که آیا همه چیز بهتر یا بدتر است.

۴- حسابداری به شما کمک می کند در چارچوب قانون باقی بمانید

داشتن سیستم ها و فرآیندهای حسابداری خوب به حفظ کسب وکار شما در جایگاه قانونی خوب کمک می کند. یکی از وظایف اصلی یک حسابدار رسیدگی به امور مالی سازمان براساس قوانین و مقررات مختلف است. در هر زمان ممکن است یک کسب وکار سازمانی مورد بازبینی قرار گیرد، بنابراین سوابق مالی باید قابل دسترس، دقیق و سازمان یافته باشد. نداشتن سوابق خوب می تواند کسب وکار شما را دچار مشکل جدی کند.

۵- حسابداری به بودجه بندی و پیش بینی های آینده کمک می کند

بودجه بندی و پیش بینی های آینده به شما اجازه می دهد برای سال مالی آینده برنامه ریزی کنید. استفاده از سوابق مالی گذشته برای این فرآیند ضروری است. یک تجزیه و تحلیل یک نقطه شروع دقیق به شما می دهد، بنابراین می توانید از گذشته به عنوان یک طرح اولیه برای آینده سودآورتر استفاده کنید. یک سیستم حسابداری طراحی شده توسط یک متخصص به شما اطلاعات مورد نیاز برای بودجه بندی و پیش بینی های آینده را می دهد.

۶- حسابداری خوب به شما کمک می کند از حسابرسی اجتناب کنید

هیچ سازمانی نمی خواهد حسابرسی انجام دهد. یک سیستم حسابداری ضعیف در را به روی انواع اشتباهاتی باز می کند که نظر مقامات را به خود جلب می کند. اشتباه ات می تواند شامل به هم ریختن فرم مالیاتی، ادعای هزینه های زیاد، ادعای کمک های خیریه بیش از حد و غیره باشد. داشتن یک حسابدار خوب در کارکنان از اشتباه ات جلوگیری می کند و احتمال حسابرسی را به خصوص برای کسب و کاره ای کوچک کاهش می دهد.

۷- حسابداران می دانند چگونه با مالیات های پیچیده یا مقادیر زیاد پول مقابله کنند.

چند دلیل وجود دارد که چرا مالیات یک شخص یا سازمان ممکن است پیچیده تر از حالت عادی باشد. اگر شما خود کار هستید یا جریان های درآمدی زیادی دارید، مالیات شما می تواند دشوار باشد. اگر شما یا کسب وکار شما درآمد سرمایه گذاری دریافت می کنید، از یک سیستم حسابداری خوب که توسط یک متخصص نظارت می شود نیز بهره مند خواهید شد. وارد شدن به یک ارث بزرگ به عنوان یک فرد یا دادن یک هدیه مالی بزرگ، مالیات شما را پیچیده تر می کند.

۸- حسابداری تصمیم گیری سازمان را بهبود می بخشد

تصمیم گیری در مورد یک کسب وکار بدون اطلاعات دقیق دشوار است. یک سیستم حسابداری خوب اطلاعات لازم برای تصمیم گیری در مورد آینده سازمان را فراهم می کند. تجزیه و تحلیل سوابق مالی همچنین می تواند به یک شرکت در تصمیم گیری در مورد استخدام کارمندان، خرید، هدیه دادن کمک های خیریه و غیره کمک کند.

۹- یک سیستم حسابداری خوب در زمان سازمان صرفه جویی می کند

اگر سیستم حسابداری شما خوب نباشد، زمان زیادی را صرف بررسی سوابق و تلاش برای درک اطلاعاتی خواهید کرد که به خوبی سازماندهی نشده اند. آماده شدن برای فصل مالیات یک کابوس خواهد بود و زمان ارزشمند شما را به خود اختصاص خواهد داد. داشتن یک سیستم حسابداری و حسابدار خوب در کارکنان، فرآیند مدیریت پول را بسیار روان تر و سریع تر می کند. یک سازمان اکنون می تواند وقت خود را صرف حوزه های دیگر کسب وکار کند.

۱۰- حسابداری خوب به شما کمک می کند کسورات بیشتری دریافت کنید

در طول فصل مالیات، دانستن اینکه چه چیزی را می توانید کسر کنید، می تواند چالش برانگیز باشد. یک سیستم حسابداری که امور مالی سازمان شما را در طول سال ردیابی می کند، این فرآیند را آسان تر می کند. یک حسابدار همچنین می تواند به معافیت هایی اشاره کند که ممکن است در مورد آن ها اطلاعی نداشته باشید. این هم برای سازمان ها و هم برای افراد مفید است.

نظرات

نظر خود را برای ما ارسال کنید

برای مشاوره خدمات مالی و مالیاتی تماس بگیرید

02144873715