بیمه تکمیلی چیست و چه شرایطی دارد؟



بیمه تکمیلی چیست و چه شرایطی دارد؟

ما در این مقاله به بررسی اینکه بیمه تکلمیلی چیست و چه انواعی دارد پرداخته ایم.

بیمه تکمیلی یک آینده نگری برای زمان بیماری است. اگر شما به سلامتی خود فکر می کنید و به فکر بیماری هایی هستید که ممکن است در آینده به آن ها مبتلا شوید، بیمه تکمیلی می تواند یک پشتوانه خوب مالی در هنگام بیماری ها باشد.بیمه تکمیلی که به آن بیمه درمان تکمیلی نیز گفته می شود، که در آن بیمه هزینه های درمانی بیمه گر را جبران می کند و افراد می توانند در زمان بیماری بخش قابل توجهی از هزینه های درمان را از شرکت بیمه دریافت کنند. بیمه تکمیلی به این صورت است که فرد یک قرار داد با شرکت بیمه به طور سالانه امضا می کند و یک مبلغی به عنوان حق بیمه به شرکت طرف قرار داد پرداخت می نماید و در مدت قرار داد می تواند از مواردی که تحت پوشش بیمه است، استفاده نماید.

بیمه تکمیلی چه تفاوتی با بیمه تامین اجتماعی دارد؟

همانگونه که از اسم آن مشخص است بیمه تکمیلی،تکمیل کننده بیمه تامین اجتماعی است. به بیان روشن تر بیمه تامین اجتماعی به عنوان بیمه پایه در نظر گرفته می شود و بیمه تکمیلی مکمل این بیمه است. در انتخاب بیمه تکمیلی افراد با توجه به شرایط خود می توانند نوع بیمه خود را انتخاب نمایند. مهم ترین تفاوتی که وجود دارد این است که بیمه تامین اجتماعی یک بیمه اجباری است و هر فرد که شاغل است باید بیمه تامین اجتماعی داشته باشد اما بیمه تکمیلی کاملا اختیاری است و افراد به دلخواه خود می توانند آن را خریداری کنند. به تفاوت دیگری که می توان اشاره کرد این است که در پرداخت حق بیمه تکمیلی یک مبلغ که توسط شرکت بیمه ارائه می شود باید پرداخت شود اما بیمه تامین اجتماعی با توجه به حقوق کارگر است و بخشی از پرداخت این مبلغ به صورت اجباری به عهده کارفرماست. در بیمه تامین اجتماعی پوشش ها برای همه مردم یکسان است ولی در بیمه تکمیلی با توجه به قراردادی که با شرکت بیمه بسته شده است، بستگی دارد .
در بیمه تکمیلی فقط هزینه برای معالجه و درمان پرداخت می شود ولی در بیمه اجباری هزینه های پیشگیری نیز بعضا پرداخت میگردد. هزینه هایی مانند پیشگیری از خسارت‌ ها و خطراتی که هر لحظه ممکن است فاجعه و حادثه‌ای ایجاد کند.هم چنین در بیمه تکمیلی برای برخی درمان ها نظیر زایمان و برخی جراحی ها یک دوره انتظاری در نظر گرفته می شود ولی در بیمه تامین اجتماعی چنین چیزی وجود ندارد.

 مزایای بیمه تکمیلی چیست؟

هر فردی که خود را بیمه تکمیلی می کند می تواند از مواردی که بیمه مورد نظر تحت پوشش خود قرار می دهد استفاده نماید. باید توجه داشت که خدمات و شرایطی که هر شرکت بیمه ارائه می دهد با یکدیگر متفاوت هستند و هر شرکت سقف تعهدات خاص خود را دارد. اما به طور کلی می توان یک سری مزایا برای بیمه تکمیلی در نظر گرفت که به آن ها اشاره می کنیم :

1. استفاده از پوشش های درمانی:

افراد با خرید بیمه تکمیلی می‌توانند از پوشش‌های درمانی آن استفاده کنند. البته سقف تعهدات بیمه درمان تکمیلی برای هر بیماری متفاوت است.

2. استفاده از پوشش هزینه های بستری:

اگر یک شخص در بیمارستان بستری شود و هزینه های بستری وی بیش از پوشش بیمه پایه یا همان تامین اجتماعی باشد، فرد می تواند از بیمه تکمیلی استفاده کند.

3. پرداخت هزینه های ویزیت و دارو:

بیمه تکمیلی هزینه‌های ویزیت و دارو به همراه هزینه‌های استفاده از خدمات اورژانس و همچنین هزینه‌های آمبولانس داخل شهر یا بین شهری را پرداخت می کند.

4. استفاده از پوشش هزینه های دندانپزشکی: 

یکی از بیشترین موارد استفاده از بیمه تکمیلی این است که با پرداخت هزینه‌های دندان‌پزشکی به بیمه‌گزار در استفاده از خدمات درمانی دهان و دندان نیز کمک می شود.

5. بیمه تکمیلی هزینه‌های خرید اروتز و پروتز:

هزینه‌های افراد همراه بیمار‌ه

نظرات

نظر خود را برای ما ارسال کنید

برای مشاوره خدمات مالی و مالیاتی تماس بگیرید

02144873715