سوالاتی جهت مصاحبه برای استخدام حسابدار و متقاضی حسابداری



سوالات مصاحبه برای استخدام حسابدار

ما در این مقاله به پرسش هایی که به عنوان یک کارفرما شما می توانید از یک شخص متقاضی شغل حسابداری داشته باشید پرداخته ایم.

رشد تیم خود با افراد مناسب به دلیل تلاش و ارزشی که به مدیریت پروژه و مشتری می‌افزایند بسیار مهم است. موفقیت کسب و کار شما متکی به کارمندان خوب، از جمله حسابداران و بخش حسابداری است.

برخورد با کارکنان با نهایت احترام و ارائه بهترین محل کار و ایجاد شرایط مساعد به آنها این امکان را می دهد که بهره وری خود را افزایش دهند. علاوه بر کمک به کارکنان خود، یک محل کار سالم ایجاد کنید و با انعطاف پذیری با آنها برخورد نمایید تا بهترین استعدادهای حاضر در شرکت خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنید. ایجاد چنین سیستمی به فرآیند استخدام منابع جدید کمک می کند.

اگر در تلاش برای یافتن استعدادهای خوب برای بخش حسابداری خود هستید، این وبلاگ را بخوانید تا نحوه رسیدگی و رویارویی با این چالش را بیاموزید. ما در این مقاله سعی بر این داشته ایم که در طول مصاحبه بهترین سوالات را بپرسید تا بتوانید بهترین حسابدار را برای جایگاه شغلی مد نظر خود انتخاب نمایید. همچنین این مقاله می تواند به حسابدارانی که به دنبال کار مناسب نیز می گردنند کمک کند تا با سوالات مهمی که در مصاحبه پرسیده می شوند تا حد زیادی آشنا شوند.

برای اینکه هر متقاضی حسابداری و تجربه آنها را بهتر بشناسید، مهم است که سعی کنید در مورد زندگی شخصی، تجربه، انتظارات و اهداف و رابطه طولانی مدت آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

زمینه های پرسش برای مصاحبه جهت استخدام حسابدار

در زیر بعض از زمینه ها و نکاتی که باید برای استخدام حسابدار از وی سوال کنید را برای شما شرح داده ایم.

1. حسابدار خود را بشناسید

مصاحبه کننده باید با پرسیدن سوالات آسان و صمیمی سعی کند که از استرس کارجو بکاهد. از آنها در مورد سبک زندگی، سرگرمی ها، زندگی شخصی و علایقشان بپرسید. این اطلاعات می تواند نشان دهد که آنها چه نوع آدمی هستند: چقدر کنجکاو و ذهن باز هستند، چگونه به مسائل پیش بینی نشده و چنین مواردی اهمیت می دهند و آن ها را مدیریت می کنند.

2. نقش و مسئولیت های فعلی

درباره زندگی کاری آنها و کارهایی که برای سازمان فعلی و یا قبلی خود انجام می دهند بیشتر بدانید. نوع فعالیت و کار آ نها را با نیاز های خود بسنجید تا بهترین حسابدار را برای خود با توجه به شرایط استخدام کنید. از متقاضی خود بخواهید که با دقت رزومه و تجربیات خود را تکمیل و بررسی کند.
بهتر است که قبل از انتخاب متقاضی شغل حسابداری برای مصاحبه در یک لیست کوتاه، شرح شغل و مدارک مسئولیت نقش کارجو را تهیه کنید، زیرا این امر می تواند باعث شفافیت شود و در وقت شما صرفه جویی انجام می شود. تهیه لیست و انتخاب کردن از روی آن فرآیند انتخاب کارجو را بسیار بهینه می کند.

3. در یک شغل جدید منتظر چه چیزی هستید؟

بسیاری از کارمندان به دلیل یک محل کار ناسالم و دارای تنش منفی یا به این دلیل که معتقدند دیگر فرصتی برای رشد شغلی در نقش فعلی آنها وجود ندارد، مشاغل خود را ترک می کنند. به شدت توصیه می شود که سعی کنید بفهمید چرا آنها به دنبال شغل جدید هستند. دانستن بیشتر در مورد برنامه شغلی متقاضی به شما کمک می کند تا رابطه قوی تری با او برقرار کنید. به هر حال، شما نمی خواهید فردی را استخدام کنید که برای این کار مناسب نیست.

4. با پرسیدن سوالات مرتبط با صنعت آنها را عمیق تر بشناسید

به عنوان مثال از آنها بپرسید که در صنعت حسابداری و نرم افزارهای جدید حسابداری چه اتفاقی می افتد. از آنجایی که ما در آستانه پیشبرد اتوماسیون هستیم، شما یک حسابدار حرفه ای می خواهید که با روندها و پیشرفت تکنولوژی به روز بماند و استعداد خود را با یادگیری مهارت های جدید و آشنایی با مفاهیم فعلی و مرتبط ارتقا دهد.

5. الزامات و چالش های خود را روی میز قرار دهید

برای به دست آوردن بهترین بازده از سرمایه و کسب و کار خود، اطمینان حاصل کنید که یک متقاضی دارای مجموعه مهارت و قدرت ذهنی برای کار با سازمان در حال رشد شما است. مطمئن شوید که متقاضی نیاز های شرکت شما را دست کم نمیگیرد. تردیدهای خود را برای متقاضی روشن کنید و اهمیت شغل و انتظارات خود را توضیح دهید.

6. در شرایط سخت چه می کنید؟

این یک سوال ساده است اما دشوار است که بفهمیم آنها در حالی که به تنهایی کار می کنند و مسئولیت می پذیرند چگونه عمل می کنند. از آنجایی که شرکت شما به احتمال زیاد در حال رشد است، باید فردی را استخدام کنید که بتواند به طور موثر کار کند و حجم کاری شما را کاهش دهد تا بتوانید بر مسئولیت های اصلی خود تمرکز کنید. فردی را استخدام کنید که آماده است تا تقریباً با هر موقعیت چالش برانگیز بدون توجه یا تأیید کسی مقابله کند.

7. آیا با توجه به بر عهده گرفتن مسئولیت ها و نقش های بیشتر انعطاف پذیر هستید؟

اگر مشغول توسعه و فعالیت های تجاری هستید، فردی را استخدام کنید که در مدیریت مشتریان و همکاری با آنها برای رفع نیازهای آنها انعطاف پذیر باشد. متقاضیان باید مهارت های فنی و اجتماعی را برای توسعه کسب و کار خود توسعه دهند.

8. چگونه حجم کاری خود را مدیریت می کنید؟

ناامیدی ناشی از زیاد بودن حجم کاری تقریباً می تواند بدترین چیزها را در هر کسی نشان دهد. دانستن اینکه چگونه یک نامزد تضمین می کند که فرآیندهای کاری را مدیریت می کند تا حجم کاری متقاضی افزایش می یابد و بهره وری را مدیریت می کند ضروری است. می توانید برنامه آنها را برای ساده کردن کار و نقش ها و مسئولیت های اصلی که به آنها محول میشود را بدانید.

9. آیا برای آشنایی با سازمان ها و نرم افزارهای جدید ما به آموزش های تکمیلی نیاز دارید؟

درک کنید که آیا آنها مایل به قبول مسئولیت برای یادگیری چیزهای جدید با علاقمند هستند یا خیر. اگر از متقاضی راضی هستید، در ارائه فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر دریغ نکنید. حتی می توانید آنها را تشویق کنید تا در یک دوره ثبت نام کنند و در کلاس های مختلف شرکت کنند تا به آنها در توسعه مهارت های جدید کمک کند.

10. دادن فرصت به متقاضی برای پرسیدن سوال

به متقاضی خود اجازه دهید سوالات مرتبط با شرکت و شغل را از شما بپرسد. هر چه سؤالات بیشتری بپرسند، عموماً بیشتر علاقه مند می شوند.

11. چقدر زود می توانید به ما بپیوندید؟

برای شما به عنوان مصاحبه کننده ضروری است که در صورت تاخیر در انجام کارهای مهم، تاریخ شروع مورد انتظار را روشن کنید و بتوانید یک تاریخ را برای شروع همکاری مشخص کنید.

چند سوال اساسی و مهم که می توانید در مصاحبه حسابداری بپرسید و پاسخ های خوبی را می توانید دریافت نمایید که در فرآیند تصمیم گیری شما بسیار موثر خواهد بود عبارتند از:

-    چرا قصد دارید سازمان فعلی خود را ترک کنید؟

-    یک سال دیگر خودت را کجا می بینی؟

-    وقتی اشتباه حسابداری می کنید چه کار می کنید؟

-    هر چند وقت یک بار از سرپرست خود به کمک نیاز دارید؟

-    آیا علاقه مند به گرفتن یک موقعیت شغلی بالاتر هستید؟

-    بهترین استراتژی شما در رابطه با بهینه سازی نرم افزار و سایر فناوری ها چیست؟

-    برای بهبود فرهنگ کاری و ارتقای روحیه خوب چه اقداماتی انجام می دهید؟

-    بزرگترین نقطه ضعف شما چیست؟

-    به نظر شما چرا باید شما را استخدام کنیم؟

-    در مورد شرکت ما چه می دانید؟

وقتی نوبت به استخدام و انجام مصاحبه برای نقش های مختلف حسابداری می رسد، باید همیشه بهترین شیوه ها را برای انتخاب کردن مدنظر خود قرار دهید. یافتن استعدادهای خوب در اکثر مواقع کاری دشوار است اما غیرممکن نیست. برای رشد و توسعه تیم حسابداران حرفه ای خود که می توانند ارزشی را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورند، حتما افرادی را استخدام کنید که به کار خود علاقه مند هستند. ما این مهم را می‌دانیم که فرآیند استخدام کارکنان جدید همواره توسط شرکت ها و سازمان ها در حال انجام است و هرگز متوقف نخواهد شد.

اما برای تسهیل فرآیند استخدام و افزودن تخصص به تیم فعلی شما و همچنن اینکه بتوانید با هزینه ای کمتر کاری به مراتب بسیار با کیفیت تر و خدمات بهتری دریافت نمایید یک راه بهتری نیز وجود دارد، ما راه حل های برون سپاری و کارکنان را ارائه می دهیم که علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه شما، خدمات حسابداری بهتری را توسط افرادی خبره دریافت می کنید. ما در شرکت حسابداری تضمین حساب، حسابداران بزرگ و متخصصی را به خدمت گرفته ایم. که می توانند تمام نیازهای نهایی شما را برآورده کنند. از اتوماسیون حسابداری گرفته تا پردازش داده‌ها، ما خدمات گسترده و جامعی را از طریق یک مشارکت استراتژیک به مشتریان خود ارائه می‌کنیم که به آنها اجازه می‌دهد بر تولید درآمد و افزایش سود تمرکز کنند.

نظرات

نظر خود را برای ما ارسال کنید

برای مشاوره خدمات مالی و مالیاتی تماس بگیرید

02144873715