چگونه در شرکت های حسابداری مشتریان وفادار جذب کنیم؟



استراتژی هایی برای جذب مشتری در شرکت های حسابداری

در این مقاله در ارتباط با جذب مشتریان جدید برای شرکت های حسابداری و همچنین نحوه نگهداری مشتریان فعلی و مزیت های آن توضیح داده ایم.

امروزه وفاداری مشتری یک حوزه اصلی تمرکز برای هر کسب و کاری است. جذب مشتریان جدید به عنوان راهی برای گسترش حضور تجاری و داشتن پایگاهی از مشتریان وفادار ضروری است. با این حال، حفظ مشتریان برای موفقیت کسب و کار بسیار مهم است به این دلیل ساده که هزینه جذب مشتریان جدید هفت برابر بیشتر از هزینه حفظ مشتری فعلی است.

ثابت شده است که حفظ مشتری یک چالش دشوار برای شرکت های حسابداری است زیرا رقیب تجاری می تواند تنها با ترقیب مشتری شما به یک کلیک کردن مشتری شما را به دست آورد. گوگل پیدا کردن آنچه را که می خواهید در چند ثانیه بسیار آسان کرده است. اگر مشتری فعلی شما به هر دلیلی از خدمات شما ناراضی است، در ایجاد تغییر دریغ نخواهد کرد و با یک جست و جوی ساده با شرکت رقیب شما وارد همکاری شود.

رقابت در بازار روز به روز در حال جدی شدن است و اگر نتوانید پایگاه مشتریان فعلی خود را حفظ کنید و آنها را راضی نگه دارید، جذب مشتریان جدید برای شما مفید نخواهد بود. چنین کاری را مانند یک لیوان ترک خورده در نظر بگیرید می‌توانید آب را در آن نگه دارید اما اگر مدام از داخل شکاف نشت کند، لیوان هرگز پر نمی‌شود.

همچنین دانستن این نکته خالی از لطف نیست که بدانید 39.4 درصد از مشتریان با خوشحالی بیشتر برای برندی که به آن وفادار هستند، خرج می‌کنند، حتی اگر گزینه‌های ارزان‌تری در دسترس باشند. بنابراین اگر بتوانید مشتریان فعلی خود را راضی نگه دارید و یا حتی فراتر از انتظار مشتریان خود به انها خدمات ارائه دهید، می توانید مشتریان بسیار وفاداری را به دست آورید که همین امر می تواند در فضای بازار بسیار رقابتی امروزی ارزشمند باشد. اگر استراتژی ‌های گسترش کسب ‌و کار شما به شدت بر جذب مشتریان جدید متمرکز است، باید حتما در این استراتژی خود تجدید نظر کنید و برای جفظ مشتریان فعلی خود و تبدیل آنها به مشتریان وفادار نیز برنامه ریزی نمایید.

روش هایی برای جذب و نگهداری مشتریان وفادار برای شرکت های حسابداری

با توجه به موارد گفته شده در بالا باید همواره تمرکز خود را در کنار جذب مشتریان جدید بر روی حفظ و نگهداری مشتریان فعلی خود بگذارید. هنگامی که جریانی از مشتریانی که مدت زیادی از همکاریشان با شما می گذرد داشته باشید به این معنی می باشد که شما در کار خود توانسته اید تا حدودی موفق باشید. در کنار این موارد استراتژی هایی وجود دارد که در زیر به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

روش های زیر را در نظر بگیرید که از طریق آنها می توانید مشتریان خود را به مشتریانی وفادار برای شرکت حسابداری خود تبدیل نمایید.

1. فناوری حسابداری خود را ارتقا دهید

ارتقای فناوری با سرعتی سریع اتفاق می‌افتد و مشتریان امروز از برندها انتظار دارند تا با تغییراتی که بر رابطه آنها با برند تأثیر می‌گذارد، همگام باشند. این سناریو برای شرکت های حسابداری تفاوتی ندارد. چه به دنبال جذب مشتریان تجاری بزرگ باشید و چه به دنبال بهبود خدمات خود برای مشتریان فعلی باشید، تغییر و ارتقاء خدمات خودکار موجود می تواند تفاوت بزرگی را بریا شما با سایر رقبا ایجاد کند.

در سراسر کسب و کارها، بودجه های فناوری اطلاعات به عنوان راهی برای بهبود کارایی کسب و کار، کمک به فرایند هایی برای شفافیت بهتر و کمک به بهینه سازی کلی کسب و کار، وضع می شوند.

گسترش بودجه فناوری اطلاعات در میان اکثر شرکت های حسابداری کوچک و متوسط، بر ارتقای نرم افزار حسابداری متمرکز است. این موارد شامل موارد زیر است.

حسابرسی و پشتیبانی ریسک
سیستم های نرم افزاری مالیات بر فروش و حسابداری
سیستم های مدیریت هزینه ها، منابع انسانی و عمل
استفاده از سرویس های ابری با نرم افزار حسابداری، نرم افزار مالیاتی، CRM، برنامه حقوق و دستمزد و سایر برنامه ها برای ایجاد یک سیستم حسابداری یکپارچه و دقیق

شما می توانید با دریافت یک مشاور فناوری اطلاعات و کسب و کار به شناسایی حوزه‌هایی که بروزرسانی ها در آنها ضروری است و نحوه ارتقای سطح فناوری شرکت حسابداری شما کمک کند.

2. سطوح خدمات را برای مشتریان شرکتی و تجاری گسترش دهید

علاوه بر خدمات عادی حسابداری مانند ثبت و پرداخت مالیات بر درآمد، خدمات ضروری و با ارزش دیگری را نیز در نظر بگیرید که می‌توانند منوی خدمات شما را متنوع و بزرگ کند شما همواره باید طیف وسیعی از خدمات حسابداری و مالی را به مشتریان خود ارائه دهید این کار به تثبیت نام تجاری شما به عنوان گزینه‌ای مطلوب برای مشتریان کمک کند در اینجا چند مورد از این خدمات متنوع که فراتر از یک فعالیت مالی مطلق است برای شما آورده شده است.

برنامه ریزی استراتژیک کسب و کار
پرورش استعداد و تیم سازی
پیش بینی جریان نقدی و بودجه بندی
توسعه و پیاده سازی فناوری و تدوین استراتژی شرکت مشتری در حوزه وب

اگر بتوانید کار خود را در این زمینه ها گسترش دهید، باید پرسنل متخصص در این زمینه را استخدام کنید و یا حتی می توانید از کارکنان فعلی استفاده کنید به شرطی که تخصص لازم را داشته باشند.
فعالیت در زمینه های جدید و متنوع نه تنها باعث جذب مشتریان بیشتری به کسب و کار شما می شود، بلکه مهمتر از آن، به مشتریان کنونی این امکان را می دهد که بتوانند بیشتر نیاز های خود را با شرکت شما به انجام برسانند. همواره اگر بتوانید خدمات عالی به مشتریان خود ارائه دهید، این امکان وجود دارد که مشتریانتان شرکت شما را در صورت رضایت داشتن به سایرین نیز معرفی کنند.

3. ارائه خدمات متنوع برای مشتریان حقیقی

گسترش منوی خدمات خود را فقط به مشتریان شرکتی محدود نکنید. به این فکر کنید که چه کاری می توانید برای مشتریان حقیقی انجام دهید. ممکن است شخصی در مورد برنامه ریزی مالی برای شهریه دانشگاه یا پاداش بازنشستگی یا نحوه مدیریت ملک و املاک خود و یا وام های کلان به مشاوره نیاز داشته باشد. این بخشیب از نیاز های افراد حقیقی می باشد که باید برای پاسخ به نیاز آن ها باید خدمات مشاوره ای متنوعی را ارئه بدهید. این یک راه عالی برای ایجاد ارزش در بین مشتریان فعلی و برای جذب مشتریان جدید است.

حتما از مشتریان خود پیگیری به عمل آورید تا ببینید آیا مشاور شما نیازها یا انتظارات او را برآورده کرده است یا خیر. اگر آنها از توصیه شما راضی باشند، با موفقیت توانسته اید که یک قدم به سمت اعتماد بیشتر با مشتریان فعلی خود گام بردارید. 

 

4. ارائه خدمات بر اساس زمانبندی تعیین شده بقا مشتری

از دست رفتن یا تاخیر در رسیدن به ضرب الاجل های مشتری می تواند نه تنها برای مشتری، بلکه برای افرادی که روی پروژه ها کار می کنند نیز خسته کننده باشدو همچنین می تواند به اعتبار شما نیز آسیب های جبران ناپذیری وارد کند. به این فکر کنید که چگونه می توانید کارایی و در صورت امکان مدیریت زمان در پروژه های مشتری را بهبود بخشید. در مورد ضرب الاجل پروژه موارد زیر را در نظر بگیرید:
بهترین راه برای رسیدگی به انتظارات مشتری، واقع بین بودن در مورد ضرب الاجل ها 
در مورد زمانی که یک کار یا پروژه خاص طول می کشد، واقع بین باشید و سعی کنید به سرعت کارهای خود را پیش ببرید..
هنگامی که به یک ضرب الاجل خاص متعهد شدید، مطمئن شوید که آن را به موقع انجام می دهید یا بهتر است، سعی کنید آن را زودتر از موعد مقرر انجام دهید.
بازاریابی انحصاری و شیوه های عملیاتی را در طول فصل مالیات یا سایر فصول شلوغ برای حفظ مشتری بهتر اتخاذ کنید.
یک مدیر عالی یا مدیر پروژه و یا بخش می تواند تفاوت قابل توجهی را نسبت به دیگران ایجاد کند یک رهبر کارآمد می تواند با اطمینان از مدیریت بهتر زمان و منابع به بهینه سازی عملکرد تیم کمک کند.
اگر بتوانید پروژه‌های مشتری را زودتر از موعد مقرر انجام دهید، به اعتبار برند خود کمک می‌کنید و این امر فرصت‌های بیشتری را برای برند شما ایجاد می‌کند تا ارجاعات و نظرات مثبت را به دست آورد.

5. ارتباط صمیمانه با مشتریان برقرار کنید

یکی از جنبه‌های ضروری ارائه تجربیات فوق ‌العاده مشتری به نوع تلاش‌های شخصی ‌سازی یک برند برای کسب وفاداری مشتری مربوط می‌شود. اکثر حسابداران یا مشاوران مالی از روابط حرفه ای قوی با مشتریان خود ایجاد می کنند.
با ایجاد یک ارتباط شخصی، تعاملات خود را یک قدم فراتر ببرید. چیزی به کوچکی به یاد آوردن مشتری و تبریک گفتن در روز تولد یا سالگرد ازدواج یا پرس و جو در مورد فرزند، والدین یا همسر و زندگی آن ها می تواند به ایجاد ارتباط شخصی با مشتری کمک کند.
یک سیستم CRM خوب می‌تواند به شما کمک کند تا از تاریخ‌ های اولویت‌دار مشتری و یا سایر موارد اینچنینی مشتری آگاه باشید. حتی اگر از نرم افزار CRM استفاده نمی کنید، می توانید از هر دستگاه هوشمند مانند موبایل و یا تبلت برای ثبت اطلاعات مهم مشتری برای مراجعات بعدی استفاده کنید.

6. از برنامه های موبایل برای افزایش وفاداری مشتریانتان استفاده کنید

به لطف انقلابی که در حوزه های فناوری اتفاق افتاده است، ظهور اپلیکیشن‌های تلفن همراه به صورت تصاعدی در حال رشد بوده است. برنامه‌های تلفن همراه توسط برندها در همه حوزه‌های تجاری برای ایجاد پایگاه مشتری مرتبط ‌تر با نام تجاری استفاده می‌شوند. شرکت‌های حسابداری می‌توانند از گسترش دستگاه‌های هوشمند و برنامه‌های تلفن همراه با استفاده از آن به عنوان بستری برای تعامل با مشتریان، به نفع خود استفاده کنند.

برنامه های موبایل مزایای زیر را ارائه می دهند:

می توان به راحتی در تلفن همراه و تنها از طریق یک لمس کردن خدمات شرکت شما ارا در اختیار مشتری قرار دهد.

نیازی به وارد کردن آدرس صفحه شما برای دسترسی به سایت شما نیست.

این روز ها همه از تلفن هوشمند استفاده می کنند که به این معنی است که دسترسی برنامه های تلفن همراه گسترده است.

می‌توانید از اپلیکیشن‌های موبایل برای ایجاد یک کانال ارتباطی دو طرفه و سیستم های پشتیبانی سریع برای مشتریان خود استفاده کنید.

ارسال اعلان‌های مهم و یادآوری های مهم برای مشتری را از طریق برنامه امکان ارسال پیام‌های هدفمند را فراهم می‌کند.

بر اساس نوع پاسخ های مشتری، پیام ها را می توان بهینه سازی کرد یا بیشتر سفارشی کرد تا از تعامل بهتر شما با مشتری اطمینان حاصل شود.

شما می توانید مشتریان را در مورد خدمات جدید مطلع کنید یا اطلاعات بیشتری را در مورد مسائل ضروری ارائه دهید.

این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد و باید به آن بسیار دقت کنید حتما همیشه مراقب باشید که در پیام های خود زیاده روی نکنید. با این حال، اگر مشتری از دریافت پیام‌ها راضی است، می‌توانید روابط مشتری و وفاداری به برند خود را تقویت کنید.

نظرات

نظر خود را برای ما ارسال کنید

برای مشاوره خدمات مالی و مالیاتی تماس بگیرید

02144873715