خدمات و کمک هایی که یک شرکت حسابداری به کسب و کار شما ارائه می دهد



خدمات یک شرکت حسابداری به کسب و کار شما

ما در این مقاله به بررسی یک شرکت حسابداری و اینکه چه خدمات و کمک هایی می تواند به کسب و کار شما ارائه دهد پرداخته ایم.

وقتی اکثر مردم به حسابداری فکر می کنند، معمولاً به مالیات فکر می کنند. در حالی که درصد زیادی از شرکت‌های حسابداری صفر تا صد امور مالیاتی مورد نیاز کسب و کار ها را به انجام می رسانند ، بسیاری از آنهاخدماتی بسیار بیشتر از امور مالیاتی انجام می دهند و طیف وسیعی از امور مالی و حسابداری را به انجام می رسانند. حسابداری یک نیاز ضروری برای مشاغل در هر اندازه است.

اگر با مدیریت امور مالی کسب و کار کوچک خود مشکل دارید و برای رسیدگی به امور حسابداری و سایر امور مالی و گزارشگیری های مالی به کمک نیاز دارید، این مقاله به شما کمک می کند تا شرکت حسابداری مناسب را پیدا کنید.

 

شرکت حسابداری چیست؟

شرکت حسابداری گروهی از متخصصان حسابداری است که خدمات مدیریت مالی را به مشتریان ارائه می دهد. این خدمات می تواند شامل حسابرسی، تهیه و برنامه ریزی مالیاتی، پردازش حقوق و دستمزد، حسابداری و خدمات مشاوره باشد.

ساختار یک شرکت حسابداری اغلب به اندازه آن بستگی دارد. برخی از شرکت های حسابداری توسط یک نفر آن هم در خانه آن شخص اداره می شوند. برخی دیگر هزاران نفر را در چندین مکان در سراسر کشور یا در سراسر جهان استخدام می کنند.

شرکت های حسابداری همچنین در نحوه دریافت هزینه از مشتریان خود متفاوت هستند. برخی ممکن است به صورت پروژه ای هزینه خود را دریافت نمایند، که اغلب در مورد تهیه مالیات وجود دارد. برخی دیگر ممکن است بسته به خدمات ارائه شده، هزینه خدمات خود را به صورت ساعتی از مشتریان دریافت نمایند برخی دیگر برای خدمات مستمر مانند گزارشگیری مالی ساده و یا ارائه یک سری خدمات ثابت نرخ های ماهانه ثابتی را ارائه می دهند. مبلغی که شرکت های حسابداری دریافت می کنند با توجه به اندازه شرکت، خدماتی که ارائه می کنند و مدرک و گواهینامه کارکنان متفاوت است.

اگر صاحب یک کسب و کار هستید، به احتمال زیاد به خدمات حسابداری نیاز دارید. ممکن است فکر کنید که فقط به تهیه حسابداری و مالیات نیاز دارید، اما این به شما کمک می کند که بدانید شرکت های حسابداری چه خدمات دیگری می توانند ارائه دهند. ممکن است مواردی وجود داشته باشند که در رابطه با یک شرکت حسابداری به آنها فکر نکرده باشید، اما در نهایت می توانند به کسب و کار شما کمک کنند.

 

خدمات شرکت حسابداری

شاید این سوال را بارها از خود پرسیده باشید که شرکت های حسابداری چه خدماتی ارائه می دهند؟  برخی شرکت های حسابداری کارهای زیادی انجام می دهند و برخی روی خدمات خاص تمرکز می کنند. شما باید خدماتی را که یک شرکت ارائه می دهد بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها تمام نیازهای شما را ارائه می دهند. در اینجا برخی از خدمات رایج حسابداری آورده شده است.

 

1. حسابداری عملیاتی

حسابداری چیزی است که وقتی به امور مالی فکر می کنند به ذهن همه می رسد و دلیل خوبی برای آن وجود دارد. حسابداری دقیق برای موفقیت یک کسب و کار بسیار مهم است.

حسابداری شامل ثبت و تطبیق کلیه معاملاتی است که در یک کسب و کار انجام می شود. از آنجایی که یک شرکت معمولاً چندین حساب دارد، بخشی از فرآیند شامل تعیین حسابی است که تراکنش بر آن تأثیر می گذارد. در حالی که بسیاری از حسابداران خدمات حسابداری را انجام می دهند، هر حسابداری لزوماً یک حسابدار حرفه ای نیست.

 

2. برنامه ریزی و تهیه مالیات

آماده سازی مالیاتی فرآیند تهیه اظهارنامه مالیاتی شما برای مطابقت با قوانین مالیاتی کشوری می باشد. هر کسب و کاری باید اظهارنامه مالیاتی ارائه کند، اما هر کسب و کاری درگیر برنامه ریزی مالیاتی نیست. شما می توانید با برون سپاری امور مالیاتی خود باری سنگین را از دوش شرکت و یا سازمان خود بردارید.

یک شرکت حسابداری می تواند با ارائه خدمات برنامه ریزی مالیاتی به کسب و کار کمک کند تا قبل از موعد برای مالیات آماده شود. برنامه ریزی مالیاتی تلاشی برای بهینه سازی وضعیت مالیاتی شما قبل از زمان ثبت مالیات است.

 

3. حقوق و دستمزد

شرکت های حسابداری اغلب خدمات حقوق و دستمزد را ارائه می دهند. همچنین شرکت های پردازش حقوق و دستمزد وجود دارند که فقط این خدمات را ارائه می دهند. حقوق و دستمزد ممکن است ساده به نظر برسد، اما زمانی که انواع مختلفی از کارمندان دارید، ممکن است پیچیده شود. برخی از کارمندان ممکن است ساعتی کار کنند، در حالی که به برخی دیگر حقوق پرداخت می شود.

مسئول حقوق و دستمزد باید تمام این موارد را مدیریت کند، مطمئن شود که تمام مالیات ها طبق قوانین کشوری به طور دقیق کسر شده است و سپس به موقع از طریق روش پرداخت ترجیحی به کارمندان پرداخت کند. یک شرکت حسابداری می تواند همه اینها را برای یک کسب و کار مدیریت کند.

 

4. توسعه کسب و کار و ارزش گذاری

هنگامی که یک کسب و کار برای رشد به بودجه نیاز دارد، ممکن است به دنبال سرمایه گذاری از سرمایه گذاران خصوصی یا وام از بانک باشد. قبل از اینکه شرکت بتواند این بودجه را دریافت کند، باید به سرمایه گذاران یا بانک ثابت کند که در صورت دریافت وام توانایی باز پرداخت آن وام را دارد.

این اثبات به صورت گزارش های ارزیابی و حسابرسی ارائه می شود. برخی از شرکت های حسابداری خدمات توسعه کسب و کار و ارزیابی ارائه می کنند. یک شرکت از طریق بررسی دفاتر، از سوابق مالی گذشته برای تعیین الگوهای رشد استفاده می کند و گزارش های مورد نیاز را به شرکت های مالی ارائه می دهد.

 

5. خدمات مشاوره ای

خدمات مشاوره ای از آن دسته خدمات حرفه ای نسبتا جدیدی است که توسط برخی شرکت های حسابداری ارائه می شود، اما با توجه به ماهیت و نوع آن روز به روز بسیار بر مخاطبان آن افزوده می شود و برای کسب و کار شما بسیار ضروری می باشد.

هنگامی که یک شرکت حسابداری خدمات مشاوره ای ارائه می دهد، آنها در کنار کسب و کار برای کمک به رشد آن کار می کنند. این شرکت‌ها به جای ایجاد تعادل در حساب‌ها و ارائه برنامه‌ریزی مالیاتی، نقش فعالی در کسب ‌و کار مشتری دارند و از نرم‌افزار هوش تجاری و تجربیات خود برای کمک به شرکت در غلبه بر مشکلات مالی و رسیدن به اهداف تجاری خود استفاده می‌کنند.

 

6. برون سپاری خدمات مدیر ارشد مالی

یکی دیگر از خدماتی که برخی از شرکت های حسابداری ارائه می دهند، ارائه خدمات مدیر ارشد مالی به شرکت های طرف قرارداد است. خدمات برون سپاریمدیر ارشد مالی خدمات مشاوره ای را گسترش می دهند. یکی مدیر ارشد مالی که به صورت برون سپاری ارائه خدمت می کند. خدمات استراتژی مالی را برای شرکت های کوچک و متوسط ارائه می دهد که نیازی به مدیر ارشد مالی تمام وقت ندارند یا بودجه لازم برای استخدام آن را ندارند. گاهی اوقات به صورت پاره وقت و یا پروژه ای کار می کنند.

حال بیایید به چند نمونه شرکت حسابداری نگاه کنیم تا ببینیم کدام نوع از شرکت های حسابداری چه خدماتی را ارائه می دهند.

انواع شرکت های حسابداری

یک شرکت حسابداری چه کاری انجام می دهد؟ بستگی به نوع شرکت حسابداری دارد. در اینجا انواع اصلی شرکت های حسابداری آورده شده است.

1. شرکت های حسابداری با خدمات کامل

شرکت های حسابداری با خدمات کامل، خدمات متنوعی را برای مشتریان خود ارائه می کنند، از حسابداری گرفته تا تهیه مالیات و خدمات مشاوره ای. آنها همچنین تمایل دارند به شرکت‌های بزرگتری با صدها یا هزاران کارمند تبدیل شوند، که هر یک از آنها ممکن است در صنایع یا رشته‌های خاصی تخصص داشته باشند تا انواع خدمات مورد انتظار مشتریان خود را ارائه دهند.

2. شرکت های مالیاتی

شرکت های مالیاتی همان گونه که از اسمشان پیداست در یک چیز تخصص دارند: مالیات. آنها بر برنامه ریزی مالیاتی، تهیه مالیات و حل و فصل مالیات هم برای مشاغل و هم برای افراد متمرکز هستند.

اما همه مؤسسات مالیاتی همه نوع مالیات را اداره نمی کنند. برخی حوزه کاری خود را تخصصی تر کرده اند و فقط برای افراد با درآمد بالا مالیات تهیه می کنند یا به عنوان مثال فقط مالیات املاک و مستغلات را بررسی می کنند.
ذکر این نکته در اینجا حائز اهمیت است که شرکت هایی که تنها خدمات مالیاتی را ارئه می دهند بسیار کمتر از شرکت های حسابداری با خدمات کامل می باشند.

3. موسسات حسابرسی

مؤسسه حسابرسی یکی دیگر از انواع تخصصی شرکت حسابداری است. آنها فقط ممیزی افراد، مشاغل کوچک، نهادهای دولتی و انواع دیگر سازمان ها را انجام می دهند. حسابرسی برای تأیید صحت صورت های مالی استفاده می شود و می تواند تعیین کند که آیا یک کسب و کار سودآور است یا خیر.

حسابرسی اغلب باید توسط یک شرکت خارجی انجام شود تا اطمینان حاصل شود که حسابرس هیچ ارتباطی با کسب و کار ندارد. اگر یک کسب و کار باید با بانک ها، مؤسسات مالی یا سهامداران سر و کار داشته باشد، حسابرسی برای آن کسب و کار یک الزام است. لازم به ذکر است که حسابرسی به دو صورت حسابرسی داخلی و حسابرسی خارجی می باشد که مقصود ما در اینجا حسابرسی خارجی می باشد.

در کنار تمامی موارد گفته شده در بالا در حالی که زمانی وظایف شرکت های حسابداری عمدتاً تهیه اظهار نامه مالیاتی و حسابداری بوده و البته بخش بزرگی از آن هنوز هم همینطور است، حسابداری در سال‌های اخیر تکامل یافته است و به شرکت‌های حسابداری امکان دسترسی به فناوری‌هایی را می‌دهد که کسب ‌و کارها در گذشته تنها رویای آن را داشتند. این امر شرکت‌های حسابداری امروزی را کارآمدتر کرده است و به آنها اجازه می‌دهد در خدمات جدیدی که شرکت‌های حسابداری در گذشته ارائه نمی‌کردند، متخصص شوند.

نظرات

نظر خود را برای ما ارسال کنید

برای مشاوره خدمات مالی و مالیاتی تماس بگیرید

02144873715