انواع گزارش های حسابداری مدیریت



انواع گزارش های حسابداری مدیریت

ما در این مقاله انواع گزارش های مدیریتی را مورد بررسی قرار داده ایم و به توضیح هر کدام پرداخته ایم.

 

حسابداری مدیریتی که حسابداری بهای تمام شده نیز یکی از گزارشات مربوط به حسابداری مدیریت می باشد ، بر اطلاعات داخلی دریافت شده از طریق حسابداری مالی تأکید دارد. گزارش های حسابداری مدیریتی برای برنامه ریزی، تنظیم، تصمیم گیری و اندازه گیری عملکرد شرکت یا سازمان استفاده می شود. این گزارش ها به طور مستمر در طول دوره حسابداری مطابق با الزامات تولید می شوند. از آنجایی که بسیاری از تصمیمات حیاتی به صحت این گزارش ها بستگی دارد، آنها باید با دقت توسط کارشناسانی که در حسابداری ماهر هستند تهیه شوند. سپس مدیران این گزارش ها را تجزیه و تحلیل می کنند تا الگو های خاصی را برجسته کرده و آنها را به اطلاعات مفید برای شرکت تبدیل کنند. در زیر توضیحی در مورد برخی از این گزارش ها آورده شده است.


گزارش ‌های حسابداری مدیریتی بودجه در ارزیابی عملکرد شرکت و اندازه گیری فعالیت های مالی شرکت بسیار حیاتی هستند و برای کسب ‌وکار های کوچک و از نظر بخش، برای سازمان‌ های بزرگ تولید می‌شوند. با این حال، هر شرکت یک بودجه کلی برای درک طرح بزرگ کسب و کار خود ایجاد می کند. برآورد بودجه بر اساس تجربیات قبلی انجام می شود. با این حال، برخوردار بودن از یک بودجه عالی همیشه شرایط پیش بینی نشده ای را که ممکن است پیش بیاد را بر طرف می کند و به شما کمک می کند که بر چالش های مختلف بتوانید به راحتی فائق بیایید. حسابدار بر اساس میزان بودجه یک شرکت تمام منابع درآمد و هزینه ها را فهرست می کند. یک شرکت سعی می کند به هدف ها و ماموریت های خود دست یابد و در عین حال در حد بودجه تعیین شده باقی بماند.

 

گزارش‌ های حسابداری مدیریتی در ارتباط با بودجه‌ بندی می‌تواند مدیران را راهنمایی کند تا انگیزه ‌های بهتری برای کارکنان ارائه دهند، هزینه ‌ها را کاهش دهند و با فروشندگان و تامین ‌کنندگان درباره شرایط مذاکره کنند. بنابراین گزارش بودجه برای هر کسب و کاری حیاتی است.

حسابداری مدیریتی عمل شناسایی، اندازه گیری، تجزیه و تحلیل، تفسیر و انتقال اطلاعات مالی به مدیران برای دستیابی به اهداف سازمان است. حسابداری مدیریتی با حسابداری مالی متفاوت است زیرا هدف حسابداری مدیریتی کمک به کاربران داخلی شرکت در اتخاذ تصمیمات آگاهانه برای ادامه کسب و کارشان می باشد. همچنین حسابداری مدیریتی با گزارشاتی که به شما ارائه می دهد می تواند بسیار برای سازمان شما و همچنین آینده آن مفید و موثر باشد.

 

 

سوابق گزارش حساب های دریافتنی

 

اگر کسب و کار شما به شدت به افزایش اعتبار و اعطای بودجه بیشتر نیازمند است، سوابق گزارش حساب های دریافتنی برای آن حیاتی است، زیرا از این طریق نیز میتوان در اکثر موارد مبالغ بسیار خوبی به کسب و کار تزریق کرد. باز کردن و بررسی مانده های باقی مانده مشتریان و مبالغی که باید به شرکت برگردانند و تقسیم آن به بازه های زمانی مشخص به مدیران اجازه می دهد تا متخلفان را شناسایی کرده و مشکلات را در فرآیند جمع آوری شرکت پیدا کنند. اگر افراد بد قول و بد حساب زیادی وجود داشته باشند، ممکن است شرکت به یک تغییر کامل به سمت سیاست های اعتباری سخت تر نیاز داشته باشد، زیرا جریان نقدی برای عملکرد هر کسب و کاری حیاتی است. همیشه مقداری مشتری با سابقه پرداخت بد بدهی وجود دارد که باید حذف شود. با این حال، شما نمی توانید آن را به یک عادت تبدیل کنید. شما باید همواره از این موضوع اطلاع داشته باشید که چه شخص یا شرکت و یا سازمانی چه مقداری به شما بدهکار است.

 

 

گزارش های حسابداری مدیریت هزینه

 

حسابداری مدیریتی هزینه های مقالات تولید شده را محاسبه می کند. تمام هزینه های مواد خام، سربار، نیروی کار، و هر گونه هزینه های اضافه شده در نظر گرفته می شود. مجموع تمام این موارد بر مقدار محصولات تولید شده تقسیم می شود. گزارش هزینه خلاصه ای از تمام این اطلاعات را ارائه می دهد. این گزارش به مدیران این امکان را می دهد که قیمت تمام شده اقلام را در مقابل قیمت فروش آنها درک کنند. حاشیه سود از طریق این گزارش‌ ها تخمین زده و نظارت می‌شود، زیرا شما تصویر واضحی از تمام هزینه ‌های تولید یا تهیه مقالات دارید.

 

ضایعات موجودی، هزینه های کار ساعتی و هزینه های سربار نیز بخشی از گزارش های حسابداری مدیریت هزینه هستند. آنها درک دقیقی از تمام هزینه ها ارائه می دهند که برای بهینه سازی بهتر منابع در بین تمام بخش ها ضروری است.

 

 

گزارش های عملکرد مالی

 

گزارش های عملکرد برای بررسی عملکرد یک شرکت به عنوان یک کل و برای هر کارمند در پایان یک دوره ایجاد می شود. گزارش های عملکرد دپارتمان نیز در سازمان های بزرگ تولید می شود. مدیران از این گزارش های عملکرد برای اتخاذ تصمیمات استراتژیک کلیدی در مورد آینده سازمان استفاده می کنند. افراد اغلب به دلیل تعهد شان به سازمان تشویق می شوند و همچنین پاداش هایی دریافت می کنند و افرادی که عملکرد ضعیفی دارند اخراج می شوند یا در صورت لزوم با آنها برخورد می شود و جریمه می شوند. گزارش های حسابداری مدیریتی مرتبط با عملکرد نیز بینش عمیقی در مورد عملکرد یک شرکت ارائه می دهد. اگر فکر می‌کنید که باید در یک ظرفیت خاص اجرا کنید، اما به نوعی این اتفاق نمی‌افتد، این گزارش‌ها می‌توانند شما را به سمت نقص‌هایی در راه‌ اندازی راهنمایی کنند و در ادامه می توانید نسبت به برطرف کردن آن ها اقدام نمایید. نقش گزارش های عملکرد برای هر شرکتی حیاتی است تا معیار دقیقی از استراتژی خود در راستای ماموریت خود داشته باشد.

 

 

سایر گزارش های حسابداری مدیریتی

 

گزارش های اطلاعاتی سفارش، گزارش های پروژه، تجزیه و تحلیل رقبا و بسیاری از گزارش های مشابه دیگر برای هر کسب و کاری حیاتی و لازم هستند. آنها یا به صورت داخلی و توسط افراغدی درون شرکت تهیه و تنظیم می شوند یا از طریق متخصصانی که خارج از شرکت هستند و به صورت برون سپاری تهیه و تنظیم می شوند می شوند. بهترین اقدام به توانایی شما برای رسیدگی به الزامات گزارشگری شرکت شما بستگی دارد. انتخاب ایده آل می تواند برای همه متفاوت باشد، اما خدمات حرفه ای تجربه و مهارت لازم را برای انجام بهتر این کار دارند. مدیران شما برای دستیابی به بیشترین نتیجه از تصمیمات خود باید به گزارش های حسابداری مدیریتی معتبر و درست که توسط حسابداران خبره و با تجربه تهیه شده است دسترسی داشته باشند.

 

 

 

برخی چالش ها و فعالیت های مربوط به حسابداری مدیریتی

 

 

طولانی شدن موعد باز پرداخت حساب های دریافتنی

 

اگر اعتباری به مشتریان کسب و کار خود بدهید، گزارش قدیمی حساب های دریافتنی ابزاری حیاتی برای مدیریت جریان نقدی است. این گزارش موجودی مشتری را بر اساس مدت زمان بدهی آنها تجزیه می کند. بیشتر گزارش‌های قدیمی شامل ستون‌های جداگانه برای فاکتورهایی هستند که 30 روز تاخیر، 60 روز تاخیر و 90 روز تاخیر یا بیشتر دارند. یک مدیر می تواند از گزارش قدیمی برای یافتن مشکلات مربوط به فرآیند مجموعه شرکت استفاده کند.

اگر تعداد قابل توجهی از مشتریان قادر به پرداخت بدهی خود نباشند، ممکن است لازم باشد سیاست های اعتباریتان را با سخت گیری بیشتری و دوباره پایه ریزی نمایید. تجزیه و تحلیل دوره ای حساب های دریافتنی نیز باعث می شود که بخش جمع آوری بدهی های قدیمی را نادیده نگیرد.

 

 

گزارش هزینه های شغلی

 

گزارش های هزینه های شغلی هزینه های یک پروژه خاص را نشان می دهد که توسط کسب و کار شما با هر ابعادی تامین مالی می شود. آنها معمولاً با برآورد درآمد مطابقت داده می شوند تا بتوانید میزان سود آوری شرکت یا سازمانتان را ارزیابی کنید. این گزارش ها به شناسایی مناطق پردرآمد کسب ‌و کار کمک می‌کند تا بتوانید تلاش‌ های بیشتری را به جای هدر دادن زمان و پول در مشاغل با حاشیه سود کم، در آنجا متمرکز کنید. گزارش ‌های هزینه ‌های شغلی همچنین برای تجزیه و تحلیل هزینه ‌ها در زمانی که پروژه در حال انجام است، استفاده می‌شود تا بتوانید مناطق ضایعات را قبل از اینکه هزینه‌ ها از کنترل خارج شوند، اصلاح کنید.

 

 

موجودی و ساخت

 

اگر کسب و کار شما دارای موجودی فیزیکی است یا محصولاتی تولید می کند، می توانید از گزارش های حسابداری مدیریتی برای کارآمد تر کردن فرآیند های تولید استفاده کنید. این گزارش ‌ها عموماً شامل مواردی مانند ضایعات موجودی، هزینه‌ های کار ساعتی یا هزینه‌ های سربار هر واحد می‌شوند. سپس می‌توانید خطوط مونتاژ مختلف را در کسب ‌و کار خود مقایسه کنید تا زمینه‌ های بهبود آن قسمت را فراهیم نمایید و یا اینکه بخش هایی که بهترین عملکرد را دارند به نوعی تشویق کنید و یا پاداش در نظر بگیرید تا بتووانید از ادامه روند مثبت مجموعه اطمینان حاصل کنید.

نظرات

نظر خود را برای ما ارسال کنید

برای مشاوره خدمات مالی و مالیاتی تماس بگیرید

02144873715